Dilan Polat'ın tedavisi olmayan hastalığı ne?

 


Zor günler geçiren Dilan Polat son günlerde sık sık hastalanıyordu. Yakın zamanda ameliyat olacağını açıklayan sonra da kan değerlerindeki sıkıntı yüzünden ameliyatı iptal olan Dilan Polat'ın hastalığı sonunda belli oldu.

DİLAN POLAT HASTALIĞINI AÇIKLADI

Dilan Polat, “Pozitif Lupus hastası olduğumu öğrendim. Biliyordum hasta olduğumu hissediyordum. Düzenli kortizon ve tahlil yaptırmam gerekiyormuş. Önümde uzun bir yol var. Allah’ım yardım et bana ağrılarımdan yürüyemiyorum” dedi.


Lupus Hastalığı Belirtileri
Eklemlerde şişlik, kızarıklık, hareket kısıtlılığı olabilir. Enfeksiyonlara yatkınlık, yüksek ateş, kilo kaybı, karın ağrısı gelişebilir. Hastaların yüzde 70 gibi büyük çoğunluğunda böbrek tutulumu görülür ve bu konunun atlanmaması çok önemlidir.

Lupus Hastalığı Neden Olur?

Hastalığın nedeni kesin olarak bilinmemektedir. Hastalığın oluşumunda genetik, çevresel faktörler ve hormonların rolü vardır. Stres, ultraviyole ışınlar, enfeksiyonlar ve bazı ilaçların hastalığı tetiklediği bilinmektedir. Kadın hormonlarından östrojen hastalığın oluşumunu artırır, testesteron azaltır.

Lupus Hastalığı Tedavisi

Mevcut klinik yaklaşımda lupus hastalığının kesin bir tedavisi bulunmamaktadır. Bununla birlikte tedavide asıl hedeflenen, lupus hastalığının kontrol altına alınması, semptomların alevlenmesinin önüne geçilmesi ve komplikasyon gelişiminin önlenmesidir.




Yorum Gönder

0 Yorumlar