İnternette çekiliş dolandırıcılığına dikkat edin

 


Başıma gelen bir dolandırılma (!) hikayesini sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu anlattıklarımdan sonra sosyal medyada gördüğünüz her çekilişe katılmamanız gerektiğini anlayacaksınız!

Olayın başlangıcı 3 Ekim 2023'de İnstagram'da ''eymenmobilshop'' kullanıcı ismindeki bir sayfanın İphone 14 Pro Max 256 GB çekilişi yaptığını görmemle başladı. Zaten uzun zamandır telefon değiştirmeye ihtiyacım olduğu için hemen çekilişe dahil oldum. Zaten şartları oldukça kolaydı. Paylaşılan görseli beğenmek ve mesaj olarak ''katıldım'' yazmakdı. Ben de aynen yaptım. Ve yine bir çekilişten birşey kazanmayacağımdan emin olduğum için rutin hayatıma geri döndüm.

Fakat bu sefer ilginç bir şey oldu. Çekilişi kazanmıştım hem de Phone 14 Pro Max 256 GB! Kulağa inanılmaz heyecan verici geliyor. 5 Ekim 2023 tarihinde gelen mesajda belirtilen linke tıklayıp ilgili internet sitesine gittim. Bana verilen çekiliş kodu ile hediye kazanıp kazanmadığımı doğrulattıktan sonra çevrimiçi müşteri temsilcisiyle konuşmaya başladım.

Meğer bu telefona sahip olmam için 398 TL'lik bir sigorta + kargo bedelini ödemem gerekiyormuş. Hem de 15 dakika içerisinde. Bana banka alıcı adı ve İBAN numarası verildi. Ardından dekontu da müşteri temsilcisine iletecekmişim. Tabi her gün duyduğum dolandırılma hikayelerinden sonra bunun mantıksız olduğunu anladım ve ''bizim bir dolandırıcımız var yenisine gerek yok'' diyerek geri çevirdim.

Ve bana gönderilen ''telefon kazandınız'' mesajından son yazışmaya kadar kendi şahsi profilimde paylaşımda bulunarak takipçilerimi uyardım. Bunu gören sözde firma (!) yetkilisi, isimlerini kirletmekle beni itham edip hakkımda suç duyurusunda bulunacağını söyledi. Ben kendimen emin bir şekilde ''lütfen yapın'' dedim. Ardından bir mesaj daha atarak, ''sizin 5 bin takipçiniz var bizim 75 bin, bakın takipçilerimize nasıl hakkınızda paylaşım yaptırıyorum'' dedi. Yine kendimden emin şekilde yapmasını söyledim. Sonuç herhangi birşey yapmadı.

Anladığım kadarıyla firma hakkında böyle olumsuz paylaşım yapıldığında tehditte bulunduğu için kimse dirayetli duramamış. Sonradan farkettiğim birşey daha oldu. Sayfanın yorum kısmı herkese kapalı. Yani biri olumsuz yorum yapmasın diye kapatılmış. Attığı kısa hikayelerine baktığımda sürekli kargo çıkış videoları paylaşıyor ama içinde telefon var mı belli değil. Varsa da gerçekten kaç kişiye hediye gönderiyorlar? Üstelik Eymen İletişim bir Turkcell bayi. Bundan koskoca Turkcell'in haberi var mı merak ettim doğrusu...

Yıllar evvel Garanti Bankası'ndan laptop kazanmıştım. Üstelik sosyal medya bu kadar yaygın da değil. Bankanın adını kullanıp dolandırılsam gitmişti malum mülküm :-D Ama neyseki gerçek bankaydı ve tek kuruş bile istemedi. 70 bin küsürlük telefon hediye edip sigorta + kargo bedeli ücreti olarak 398 TL isteyip kendinizi eğer gerçek firmaysanız rezil eder misiniz diye sormak istiyorum? 

Bu işin takipçisi olacağım. Gerçek firmaysa zaten bana ulaşırlar ve hediyemin gelmesi sağlanır. Şayet ben haklıysam dolandırılmaktan kıl payı kurtuldum.


Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Kıl payı yırtmışsınız

    YanıtlaSil
  2. Bu şekilde dolandırıcılar şebeke halindeler. Amazon adını kullanandış kaynaklı olanlar gibi. İnanmayın ve itibar etmeyin. Bu firmada dolandırıcıdır. Ve emniyet bu konuda hiç bir şey yapmıyor.

    YanıtlaSil