Ece Ronay’ın tek suçu güçlü olmak mı?

 


Her şey Ece Ronay’ın yaşadığı sistematik şiddete sitem ettiğim ve bir kadın olarak hemcinsimi savunmamla başladı.


Dünden beri yaşadıklarımı düşündükçe; Ece Ronay’ın yıllardır neler yaşadığını daha iyi anladım ve ona rağmen güçlü kalmayı başardığı için bir kere daha gözümde devleşti diyebilirim. 


Her zaman “kadın kadının kurdudur” deriz ama Ece Ronay ile ilgili yazdığım yazıdan sonra sayısız kadından destek mesajı aldım. 


Olumsuz mesaj atanlar da oldu tabiki… İşte o mesajları ve cevaplarımı tek tek sıralamak istiyorum;


1- Sırf Ece Ronay’ı kötülemek için yeni hesap açmışlar ve yumurta hesap gibi henüz sıfır takipçileri var. Yani, kendi profilleriyle mesaj atmaya bile cesaretleri yok!


2- Benim Ece Ronay’dan para aldığımı iddia ettiler. Yıllardır bu ülkede çalışan bir gazeteci olarak ilk kez böyle bir şey yaşıyorum. Demekki, Mehmet Bilir hakkında yapılan iyi haberler parayla oluyor ki(!) Ece Ronay hakkında biri iyi birşey dediğinde de böyle olduğunu düşünüyorlar. Kısacası “kişi kendinden BİLİR işi” diyebiliriz.


3- Mehmet Bilir’e de söz hakkı vermem gerektiğini söylemişler. Halbuki ben Ece Ronay’la röportaj yapmadım ki! Dışardan bir göz olarak izlenimlerimi yazdım. Haliyle Ece Ronay bile hakkında haber yapacağımı bilmezken Mehmet Bilir’e söz hakkı vermem söz konusu olamazdı. Ama yazımda ismi geçtiği için artık kendisine söz hakkı doğduğundan Mehmet Bilir’in cevap hakkı bakidir. İsterse canlı yayın bile yaparım.


4- Ece Ronay’ın kötü bir anne olduğundan ve çocuğunu bakıcılara bıraktığından bahsetmişler. Bu ülkede milyonlarca çalışan kadın var ve çocuklarına ya bakıcı, yada babaanne ve anneanne bakıyor. Şimdi bu milyonlarca kadın kötü anne mi oluyor? Bir erkeğe mecbur kalmadan çalışıp kendi parasını kazanması ve çocuğuna bakması bile takdir edilesi.


5- Mehmet Bilir’in iyi bir baba olduğu söylenmiş. Ben Mehmet Bilir’in babalığına laf etmem, tabiki evladını seviyordur… Ama yine gözlemime dayanarak söylüyorum; oğlu her yanına geldiğinde lüks AVM’de küçücük çocuğa binlerce liralık kıyafet almakla iyi babalığı ölçmüyorsunuzdur umarım? 


6- Mehmet Bilir’in abdestinde namazında bir insan olduğunu Ece Ronay’ın ise azgın bir hayat yaşadığını söylemişler. Mehmet Bilir’in sürekli ayetler paylaşması onun dört dörtlük müslüman olduğu anlamına gelmiyor. Zira kıldığı namazla cehenneme gidecek bir sürü kişiyi örnek verebilirim. Ayrıca evlenmeden evvel Ece Ronay’ın yaptığı işi, kıyafetlerini, arkadaş çevresini bilmiyor muydu? Sonradan mı ailesinin örf ve adetlerine uymadığını anladı? 


7- Ece Ronay’ın gece hayatı olduğundan bahsetmişler. Bundan BANANE! Ben eski kocası tarafından takıntılı şekilde ölümün eşiğine getirilen bir kadının feryadını sayfama taşıdım. Ayrıca Ece Ronay, ara sırada olsa akşam oğlunu uyuttuktan sonra dışarı çıktığından bahsetmiş. Zaten yatılı bakıcı var. Çocuk evde tek mi kalıyor sanki?


8- Bir babanın bir anne gibi çocuğa bakamayacağının hepimiz farkındayız. Çocuk Ece Ronay’da değil de Mehmet Bilir’de olsaydı, çalışmadan bütün gün kendisi mi bakacaktı? O zaman da “Mehmet Bilir oğlunu bakıcılara bırakıyor yada annesine baktırıyor” diyecek misiniz?


9- Ece Ronay üzerinden bana aba altından sopa göstermeye çalışanlara ise sade gülüyorum. Kendi profiliyle yazmaya bile cesareti olmayanlar bana gözdağı veriyor!!!!


10- Ece Ronay’ın Mehmet Bilir’in parasını yediğini söylemişler. Evlilikte “senin paran benim param” olmaz diye biliyorum. Kaldı ki, o zamanlar şarkıcı olan Ece Ronay’a iş bıraktırıp ev hanımı yapmışsa tabiki her türlü harcamayı yapması normal. Boşandıklarında ise boşanma protokolüne göre Ece Ronay’a ödemesi gereken nafaka miktarı neyse onu ödemesi zaten zorunlu. Bunların haricindeki ticari ilişkilerinden kaynaklanan ödemeler ise magazin kanallarına dolaşılıp dillendirilmesi bir erkeğe ne kadar yakışır?


11- Bunların dışında bana göre en önemli kısım ise Ece Ronay’ın namusuna dil uzatan bir erkek var karşımızda. Üstelik bu erkek, Ece Ronay’la barışmak için pahalı hediyeler bile gönderiyordu. Mademki sadakatsizliği vardı “o zaman niye peşinde koşuyordu” diye soruluyor. Açıkçası benimde cevabını merak ettiğim bir soru!


12- “Geçmiş suç dosyasına hakim misiniz?” diye sorulmuş. Ben avukat, savcı, hakim değilim. Bir kadının eski kocası tarafından ağlatılmasına sessiz kalamadım. Onun dışında sicili beni ilgilendirmez ki! 

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Ben Eceyide eski eşini yaklaşık 3 senedir takip ediyorum. Ecenin içi dışı bir kendini asla farklı yansıtmadı. Eski kocası ise tam bir şizofren. Cuma namazından görüntüler veriyor sonra barlardan içki masalarından Ecenin yakın bayan arkadaşlarıyla tatillerden yatlarda bayan arkadaşlarıyla sazlı sözlü alemlerden hatta sapancalarda Mehmel ali erbilin eski nişanlısıyla görüntüler veren tam anlamıyla karı kız düşkünü kendini bilmez bir ruh hastası

    YanıtlaSil
  2. Allah Ecenin yardımcısı olsun. Eski eşinede akıl fikir versin

    YanıtlaSil
  3. Bu eceyi savunan insanlar neyin kafasini yasıyor hiç bu kadinin kesmisine evliyken yaptigi abuk subuk paylasimlara ?Adami evliyken sürekli aşağilayan buydu simdi noldu acaba...Vallaha kendi fikrimdir bazı seyleri bu kadın hakediyor tekin bir insan olmadigi belli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bu kadın kötü bir kadınsa kocası onun peşinden koşmaktan vazgeçsin. Biraz şerefli bir adam olsun. Beni istemeyeni ben hiç istemem desin en az kendisi kadar namuslu biriyle evlensin. Tabi kendinde namus varsa

      Sil